DIOK Cubs kampioen

DIOK Cubs kampioen

Cubs van DIOK kronen zich tot kampioen na overtuigende zege in Breda.

Op zaterdag 9 mei hebben de Cubs van DIOK op indrukwekkende wijze het landelijke kampioenschap in de Bowl-competitie binnengehaald. In Breda werd de inhaalwedstrijd tegen de Bredase Rugby Club overtuigend gewonnen met 36-0, waarmee de jonge rugbyers van de roemrijke club uit Leiden beslag legden op de eerste plaats.

De wedstrijd stond vooraf bol van de spanning. Eerder dit seizoen troffen beide teams elkaar ook al. Hoewel DIOK die ontmoeting destijds won, bleek het geen gelopen koers. Dit keer stond er echter nog meer op het spel: bij winst zouden de Cubs zich officieel kampioen mogen noemen.

Vanaf de eerste minuut lieten de DIOK-ers zien klaar te zijn voor die uitdaging. De Cubs speelden georganiseerd en met veel discipline. In de eerste helft werd de defensie van Breda meerdere keren knap uitgespeeld en tegelijkertijd hield de verdediging van DIOK de tegenstander volledig van scoren af.

Met een overtuigende 36-0 overwinning was het kampioenschap een feit — een prestatie van formaat voor het jonge team en een grote belofte voor het komende seizoen. Ondanks de nederlaag toonde de Bredase ploeg veel karakter en doorzettingsvermogen. 

Bij terugkomst in Leiden wachtte de kersverse kampioenen een warm onthaal. Het Ereklasse herenteam van DIOK vormde een erehaag voor de Cubs. Vanwege een lustrum event van DIOK waren ook de oud-landskampioenen en internationals van weleer ook van de partij op een zonovergoten dag. 

Op het hoofdveld, onder toeziend oog van het massaal aanwezige publiek werd de kampioensbeker van Rugby Nederland uitgereikt door de voorzitter van DIOK. 

Daarnaast ontvingen alle spelers een medaille uit handen van twee speelsters van het Nederlandse Damesrugbyteam afkomstig uit de DIOK-damesselectie.

Een prachtige afsluiting van een fantastisch seizoen voor de Cubs van DIOK en een sportief cadeau in het lustrumjaar.